Monday, September 2

Flickr

Status : Masih menganggur.

Khabar angin yang diterima, kami akan dipanggil bulan January nanti. Nunnnn bulan 1. 4 bulan lagi. Dan kursus akan dipanjangkan menjadi setahun setengah. Am I bovvered? Yeah very.


Jadi aku memulakan proses memburu kerja. Segala member di university-university dalam negara aku mesej, mintak tengok kot-kot kerja RA ada kosong.
Melambak.
Then aku email satu-satu.
They want a 6 months contract at least. Aku pulak vacant 4 bulan ja.

Semangat weh aku nak sign ja buat bodoh. Tapi makpak kata jangan. Dok saja la rumah. Rehat katanya.
Tapi being me yang walau cuti hujung minggu pun aku redah pi travel, agak keberatan untuk menerima offer parents I.
See,
     cuti = takdak kerja = bangun lambat.

Ini membuatkan cuak membuak. Bangun lambat maka sia-sialah hidup. Asyik terngiang UAI cakap,
"hidup 60 taung. tiap hari 8 jam tido. gilo 20 tahun jo tido"


Walau berat, terpaksa juge aku menyambut seruan makpak. Sebab sape pule nak menghantar kerja tetiap hari, kawan takde lesen haha. Dan sekarang koboi gila Malaysiaku, tembak sakan Penang ni. Dan kata abah "hang dok rumah makan banyak mana ja, kalau nak keluaq tu yang jenuh bayaq sewa minyak makan mahai blabla"

Finelah fine.


Jadi terpaksa berplan memanfaatkan masa terluang sebelum menjadi dewasa.

1 - Ambik lesen. Ini sangat penting. Kereta takdak takpa janji lesen ado.
2 - Buat braces. Well bayaran ansuran dengan seciput wang yang disave sebelum pulang -_-
3 - Weh for people yang nak travel sendiri tapi malas cari, aku still open for business. Cakap bila mau travel, ke mana, aku tolong carikan tiket flight / transport inter/inner-cities / accommodation / place infos / attraction / makan / currency dan semua-semua lah. Still dengan rate lama. Heheh.
4 - Update Flickr. Walaupun aktiviti ni nampak macam picisan, ia adalah portfolio aku untuk bidang photography. Ya saya masih berminat menjadi seorang cosplay photographer so anyone need any newbies hire I offer myself.
5 - Memantapkan skill masak. Haa la ni western ja tapi mari masak lauk kampung pule.




In the end, aku sekarang Yorozuya. Hampa nak hire aku boleh saja, asalkan halal di sisi syariat.=)

2 comments:

Anonymous said...

tolong perbetulkan blog aku jadi macam ni boleh? haila... haila...
selamat membela... eh! braces tu gua like banyak2... Y___Y bapak sakit aku cabut gigi bongsu oii!!!! nanti aku jumpa ang... bertambah comel lagi ahhh


-kak lang yang comel tahap semut-

Dai said...

kak lang hang suka kan mengomen dengan anon haha. uiii jangan cakap sakit weiii dah gentar dah ni TT