Tuesday, November 13

Kamera 2.

Oh blog terbiar. Semalam saudara Burhan dah tegur tanya blog ko macam mana lol. Aku cakap blog aku banyak sawang. Dia cakap blog dia dah jadi tempat kucing beranak lol.


Oooohhh sebab lama dah aku tak tulis blog maka aku punya penulisan dah jadi tamil. Malah lebih tamil dari dulu lol. Ini adalah kerana kreativiti aku telah dirampas oleh penulisan skema scientific paper oh my rabb.


And sekarang aku telah menjadi salah seorang yang dipanggil photofreak haha. Kamera Nikon D7000 yang diharapkan akan dihadiahkan oleh bakal suami / encik Taufik telah aku beli sendiri.
Satu, sebab lama sangat aku tunggu encik Taufik ni. Tak muncul lagi.
Dua, aku tak sabar nak belajar lol
Tiga, sebenarnya aku nak beli D90 dulu (sebab memang aku nak tunggu encik Taufik hadir otl). Bila aku pergi kedai D90 habis. Tinggal D7000. Lama jugak aku fikir. Duit duit fulus omo don't leave me I freakin love ya.
In the end aku ambik. Menangis aku tengok gambar yang dia produce dan akaun bank aku.

Ada seseorang pernah pesan dekat aku.
Be a photographer. Don't be a cameraman.
Aku tanya lagi. "Sir shoot RAW?"
"Haha sir tak rajin nak edit" lol. Make me realised the subject itself tells the story.
And you will realised how much beauty the land is, thanks to the Rabb.


I'm getting good now (lol self-praised) hahaha bolehlaa. Dulu aku pakai auto lepas tu bajet kamera aku koman spanar gambaq semua buruk otl. La ni paham lah sikit.
Kesian kat kamera lama aku. Tuan dia yang tak reti pakai dia kena kutuk omorabb. Gomen weh P100 dan D3000. Walaupun banyak jugaklah kenangan kita dan jasa kau, kau berdua tetap terpaksa kugadai. TT

Nak belajaq pakai ISO, shutter speed dan aperture pun lama nak mampuih. Lepas tu then I can see better (sila bayangkan muka lutfi (sori lutfi aku pinjam muka hang sat)).


Ah well di sini aku ucapkan terima kasih kepada Kobe. Gambaq beliau awesome gila dan aku jeles. Dari situlah aku mula bertekad nak sebijik DSLR huehue.
Kepada Kak Sai yang sudi melepaskan kamera D70 beliau bagi kat aku pi bawak berjalan Wales.
Kepada Aiman Hakim tokey 3Kupang media yang dok layan aku masa aku tanya pasal kamera apa blabla noob gila.
Kepada kedai Kameradigital2u sebab ambik D3000 aku untuk digadai dan bagi diskaun untuk D7000 ni. Kepada Abie Lee atau kawan aku dari masa kecik kak lang yang jenuh jugak pi drive sampai Changlun dan ajaq aku macam-macam sampailah aku tak berapa noob. Kak lang dengan aku dah ready nak tukaq-tukaq masa jadi fotografer masa majlis walimah kami berdua. Takyah upah fotografer.
Kepada cikgu saya sekarang Ahmad Tarmizi Masduki. Awesome gila beliau. Walaupun senoob mana soalan aku beliau tetap menjawab dengan sabo.
Dan juga kepada adik-beradik seguru Syafiq Ismail yang malaih gila pi kelas Abang Mizi. Lepas tu rasa inferior padia tah tengok gambaq buruk aku lol.

Tidak dilupa member Prospect Street yang banyak menjadi model aku shoot portrait. Loves bah loves.


Lepas ni blog ni aku nak edit nak accommodate my creative aspire (dushdush). Lol =)




Nota kaki - Ooohhhh Elrizq I can't wait to see you! Omnomnom <3 nbsp="nbsp" p="p">

5 comments:

Hikaru Yui said...

bestnya kalau ada hobi cmni kan.. saya pun teringin nak ada dslr lah..main piano lah.. tp last2 buka laptop main game sorang2..kahkah sungguh xdak life.

nnti tunjuklah sekeping dua

Dai said...

lol dulu saya pun beli gitar. nak blaja konon.

lalu gitar tu pun terbiar di tepi bilik hahaha. =)

Aaroniero Arruruerie said...

good. later kau datang kampung aku shoot cantik cantik okay. aku tak reti ambil gambar. sebab tu segan nak upload kat pesbuk LOL

Dai said...

lol aimi insyaallah if the fulus is there. wehhh bagi aku gambar cantik tak cantik tak penting. aku lagi suka gambar yang tell stories dari gambar pegun yang takdak significant.

sebab tu i dont mind at all kalau orang tag aku kat gambar depa berjalan. malah rasa teruja (boleh?) hahaha =)

syakir ozil said...

hoi kaya! haha