Monday, October 24

Bila kau  mintak tolong sama orang, dan orang cakap dia boleh tolong, jangan segan-segan cakap terima kasih.

Ataupun kalau kau pernah mintak tolong tapi dah setelkan menda tu, kalau dia sedia nak tolong dan kau dah tak perlukan tu, juga jangan segan ucap arigatou atau tengkiu.


Sebab orang tu dah spend masa baca/dengar kau punya rayuan. Dan mungkin dah cari sikit-sikit bahan nak tolong kau. Jadi jangan menjadi bangsat dengan buat tidak hirau/tidak endah/buat-buat terlupa atau tak baca mesej mahupun buat bodoh.



Sekian tazkirah.

3 comments:

Muhammad Faris 'Azim said...

perspektif pandangan yang indah.

yui92 said...

kadang2 org fikir terlebih pasal terima kasih ni.. kata pelik la, tacing la, dll.. hehe

tp sebut ja la secara fancy.. masih ke, tingkayu ke apa kan klu xmau bg awkward sgt =p

burhan al-hilmi said...

terima kasih dai..sori lmbt ckp