Sunday, March 27

Masalah umat

Umat zaman sekarang sudah sangat taksub dengan dunia. Shame.



Konon nak promote human equality. Agama buat main-main, jadi bahan nak gelak-gelak saja.

They have really forgotten that they are going to be dead.

Bagi aku, kalau kau tak nak jadi alim ulama' pon, at least jadi orang yang faham agama kau. Apa yang tuhan suruh. Apa yang Dia larang. Ni sebab Pendidikan Islam kau dapat A kau nak keluarkan statement yang kononnya kau faham sangat agama itu apa.


Semua masalah orang kau nak komen. Misantrofi betul kau.



Ada yang cakap, pakai tudung tak pakai tudung is human right. Ada lagi yang cakap, agama ialah untuk orang yang tak boleh berfikir sendiri dan ikut saja trend orang lain. Ada lagi orang cakap, ya, aku percaya hari khiamat, tapi chillah, kalau nak kiamat, kiamatlah. Buat apa kecoh.


Aku mungkin bukan ulamak. Tapi kau tak pernah berfikir sendiri ke? Tak pernah nak cari agama?


Ya kau akan komen aku tak open minded langsung, dunia Facebook dan Youtube buat apa fikir macam orang leceh. Tapi bagi aku kau lagi tak open minded, sebab kau fikir DUNIA saja. Ada kau fikir lepas kau mati kau jadi apa? Asyik fikir perjuangan kau atas muka bumi saja.


Dah la kau tak paham, dengan kepala otak bodoh kau jugak kau nak tulis pendapat bangang kau.


Seriusli Encik Ingo Potrykus lagi mulia dari kau. At least dia ada sedikit Islam dalam hati. Kau, dah Islam tapi berlagak kafir. Fine aku tarik balik. Aku pun tak ada hak nak kata kau.



Bertaubat la weh. Fikir, fikir! Jangan tahu terjemah Qur'an tu ikut kepala otak kau je.



Kalau aku jumpa Nabi Muhammad sekarang pun aku malu. Sudah la diri sendiri pun belum apa-apa. Sampaikan dakwah pun belum berjaya. Nak pelihara saudara lain dari kesesatan pun aku tak mampu.

No comments: